Hoe plaats ik een oproep

Particulieren kunnen op WassenaarDoet.nl een oproep plaatsen voor praktische en sociale onbetaalde hulp.
Voor vrijwilligersorganisaties is het mogelijk om een oproep te plaatsen voor hulp bij incidentele activiteiten, evenementen en éénmalige projecten zoals de avondvierdaagse, koningsdag of een collecte. Ook is het eventueel mogelijk om voor cliënten een vraag te plaatsen.

 

Particulieren:
1. Om oproepen te plaatsen, zowel vraag als aanbod, heb je een account op WassenaarDoet nodig.
2. Heb je nog geen account maak dan een account aan en vul alle gevraagde gegevens in. Zorg dat alles helemaal correct is ingevuld anders is de kans groot dat het account niet werkt.
3. In je profiel kun je een foto of afbeelding uploaden die bij je oproepen wordt geplaats. Niet noodzakelijk maar als je een beetje handig bent met de computer wel leuk.
4. Heb je al een account log dan in met je emailadres en je zelf gekozen wachtwoord.
5. In je eigen profiel-omgeving kun je een nieuwe vraag of aanbod plaatsen. Ook kun je hier een eerder geplaatste aanbod of vraag aanpassen of verwijderen.
6. Maak je oproep zo interessant mogelijk en vul het formulier volledig in:
    a. Zorg voor een korte maar aansprekende titel.
    b. Vermeld eventueel de frequentie als dat nodig/gewenst is.
    c. Vraag niet teveel; het moet wel aantrekkelijk zijn voor iemand om te helpen. Zijn het meerdere vragen plaats dan meerdere oproepen.
    c. Selecteer de rubriek waarin je oproep valt.
    d. Schrijf een aantrekkelijke en duidelijke omschrijving van je oproep.
    e. bevestig de oproep en log uit.
7. Als er mensen reageren op de oproep ontvang je een email op het opgegeven emailadres. Dan is het aan jou met wie je contact wil opnemen. Is er een match zet dan de oproep op "niet actief" in je profiel.

 

Organisaties:
1. Om hulpvragen te plaatsen namens je organisatie is een organisatie-account op WassenaarDoet nodig.
2. Is er nog geen organisatie-account maak dan een account aan en vul alle gevraagde gegevens in. Zorg dat alles helemaal correct is ingevuld anders is de kans groot dat het account niet werkt.
3. In het profiel kun je het logo van je organisatie uploaden die bij je oproepen wordt geplaats. Niet noodzakelijk maar als je een beetje handig bent met de computer wel leuk.
4. In het inlogprofiel van je organisatie kun je contactenpersonen toevoegen met hun eigen emailadres en wachtwoord.
5. Heb je als medewerker al een inlog aangemaakt, log dan in met het emailadres en het wachtwoord.
6. In de profiel-omgeving kun je een nieuwe vraag of aanbod plaatsen. Ook kun je hier een eerder geplaatste aanbod of vraag aanpassen of verwijderen.
7. Maak je oproep zo interessant mogelijk en vul het formulier volledig in:
    a. Zorg voor een korte maar aansprekende titel.
    b. Vermeld eventueel de frequentie als dat nodig/gewenst is. Je hoeft daar ook niets in te vullen. Vul eventueel de uitvoeringgsdatum in.
    c. Vraag niet teveel; het moet wel aantrekkelijk zijn voor iemand om te helpen. Zijn het meerdere vragen plaats dan meerdere oproepen.
    c. Selecteer de rubriek waarin je oproep valt.
    d. Schrijf een aantrekkelijke en duidelijke omschrijving van je oproep.
    e. bevestig de oproep en log uit.
8. Als er mensen reageren op de oproep ontvang je een email op het opgegeven emailadres. Dan is aan jou met wie je contact wil opnemen. Is er een match zet dan de oproep op "niet actief" in je profiel.